fotoreportage

Foto’s Douwe Egberts café The Blend op Hogeschool Arnhem Nijmegen

Café 1163

Jacobus Douwe Egberts (JDE) is gestart met een nieuw koffieconcept op de campus van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN): The Blend. Naast cappuccino kunnen groepen studenten er ook een kan filterkoffie bestellen.  Even binnenkijken?

Foto’s Douwe Egberts café The Blend op Hogeschool Arnhem Nijmegen

In 2013 opende in Rotterdam -en later op meerdere plaatsen in Nederland- al een koffieconcep van Douwe EgbertsDE Café.The Blend in Nijmegen wordt volgens de brander echter een compleet ander concept. ‘De koffie, thee ‘en specials’ zijn toegespitst op studenten’, vertelt Jessica van Dijk namens DE. ‘De diversiteit in het aanbod zal groot zijn, maar daarbij is wel gekeken naar wat studenten graag willen.’

Voor groepjes studenten schenkt Blend bijvoorbeeld ‘gewoon’ een kan vers gezette filterkoffie. Naastg de café lattes, chocolate chip macchiato, flat white, filter brew of verkwikkende (ice-) thee’s.

In het interieur wisselen grote tafels voor projectgroepen af met zitjes voor een relaxmomentje. Koffies meenemen kan uiteraard ook.  JDE werkt voor deze Blend samen met cateraar Eurest Campus Services.

Koffieconcept met ontbijt en lunch

The Blend zal zich naast koffie ook focussen op eten. ‘Een groot en divers aanbod aan eten voor ontbijt, lunch en iets lekkers bij de koffie of thee, afgestemd op de doelgroep.’ Producten kunnen ter plekke genuttigd worden. Maar in lijn met de doelgroep richt The Blend zich ook specifiek ‘coffee to-go’.

Virtual Reality

De koffiebrander heeft de concepten voor The Blend in virtual reality voorgelegd aan studenten en is zo tot een definitief ontwerp gekomen. Uit het onderzoek bleek onder andere dat de concepten voor The Blend ervoor kunnen zorgen dat de aantrekkelijkheid van de campusomgeving met 20 procent stijgt.

JDE: Opstap naar meer

JDE Professional ziet The Blend als een opstap naar nieuwe initiatieven in onderwijsinstellingen. ‘We zien steeds meer koffiebars of vergelijkbare voorzieningen op en rondom campussen, maar wij denken met The Blend precies de juiste sfeer en voorzieningen te hebben waar studenten en medewerkers zich prettig bij voelen’, zegt Sander van der Linden, Marketing Director Jacobs Douwe Egberts Professional Benelux. ‘Koffie en thee kan gezien worden als een moment om contact te maken met elkaar. In de aankleding van The Blend verwijzen we bovendien sterk naar onze Nederlandse roots, onder andere met originele reclameposters. Zo creëren we een fijne, warme, sociale sfeer.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels