Horeca schiet gaten in AD Koffietest

Horeca schiet gaten in AD Koffietest

Het merendeel van de horecaprofessionals in Nederland vindt de AD Koffietest niet representatief voor de branche. Dat blijkt uit een peiling op internet. De AD Koffietest keurde 57 adressen en publiceerde vorig week haar resultaten.

Uit een poll in de nieuwsbrief van Misset Horeca blijkt dat 77 procent van de nieuwsbriefabonnees vindt dat de test met 57 adressen niet representatief genoeg is voor de horecabranche. Slechts 23 procent vindt het aantal geteste bedrijven een goed beeld weergeeft van de koffie in de vaderlandse horeca. Meer dan 150 mensen namen deel aan de poll.

Uit de test, die zaterdag 20 oktober werd gepubliceerd, kwam naar voren dat vijf van de zes bezochte adressen een onvoldoende scoren met hun koffie. Keurmeester Barend Boot deelde zelfs enkele malen een nul uit als rapportcijfer.

Als beste uit de bus kwam kwam lunchroom Bagels & Beans in ’s Hertogenbosch. Achter winnaar Bagels Beans, die van het testteam een 8,4 als rapportcijfer kreeg, staat Café De Blonde Pater uit Nijmegen. Dit horecabedrijf, waar diverse koffietoppers waaronder Rose van Asten werken, kreeg een 7,7. Derde werd Grand Café van Bleiswijk (7,3) in Enkhuizen.

Zie ook