Recessie-avond voor horeca Enschede

Recessie-avond voor horeca Enschede

Horecabedrijven in Enschede denken hét middel gevonden te hebben om klanten in deze moeilijke tijden naar hun zaak te lokken. Enkele bedrijven hebben de 'recessie-avond' ingevoerd. Op deze avond bieden ze hun klanten de drank voor half geld aan.

De horecabedrijven San Remo (op maandag) en ’t Bölke (op dinsdag) bieden die avond de drank voor half geld aan hun publiek aan. Willem Gortemulder, eigenaar van San Remo, wil met de actie zijn kroeg ook beter op de studentenkaart zetten.

Hij hoopt dat studenten na een gezellige én goedkope maandagavond, ook op andere avonden zijn kroeg zullen bezoeken. Bij ’t Bölke zit er dezelfde filosofie achter.

Verslavingszorg instelling Tactus is niet blij met het initiatief. ‘Dit staat haaks op het afremmen van het gebruik van alcohol.’

De Enschedese Horecavereniging wil pas reageren als de exacte spelregels van de recessie-avond bekend zijn.

Zie ook over de crisis