Nieuwe Heineken site moet uitgaan stimuleren

Nieuwe Heineken site moet uitgaan stimuleren

Met een compleet vernieuwde site wil Heineken uitgaan leuker maken. Backstage bij een rockband? Vip-kaarten voor een concert? Op de gastenlijst van een club? Via Heineken.nl is het te regelen.

Met de nieuwe internetsite zegt de grootste brouwer van het land voor een compleet nieuwe aanpak te kiezen. Niet het bier zelf, maar de beleving rondom het merk staat centraal op de site. Heineken.nl biedt niet alleen informatie in de vorm van een uitgebreide muziek- en sportagenda, via de site zijn ook diverse extra’s te regelen. Van muziekdownloads tot en met tickets voor uitverkochte concerten. De bezoekers van de site kunnen de diensten afrekenen met ‘e’-tjes. Het spaarsysteem van Heineken en genoemd naar de lachende e’s in het logo. Sparen is eenvoudig. Wie zich inschrijft op de site heeft de eerste ‘e’-tjes al te pakken. Sparen gaat nog sneller bij aanschaf van een Heineken E-Card, een volwaardige visa credit card. Deze card is uitgerust met een speciale chip waarmee electronisch toegang gekregen kan worden voor feesten of concerten.

Volgens marketing directeur Herwin van den Berg biedt de site een compleet overzicht van de 200 meest vooraanstaande evenementen op sport- en muziekgebied in Nederland. 'We willen zo compleet mogelijk zijn. Dus vermelden we de ook de evenementen waar het bier van collega’s wordt geschonken. Een belangrijke insteek bij het ontwikkelen van de site was ook: ‘Hoe kunnen we de horeca helpen?’ Dat is door traffic te genereren.’’

Naast aanbiedingen en de agenda bevat Heineken.nl daarom ook een Kroegzoeker. Op dit moment zijn hierop de 2000 grootste Heineken cafés te vinden. Op termijn moet dit aanbod worden uitgebreid met alle cafés waar Heineken, en de zaken die één van de andere merken van deze brouwer tappen, Amstel en Brand. Van den Berg: 'De horeca blijft voor ons het ultieme drinkmoment. Wij willen de horeca helpen met traffic. En de huidige technische middelen stellen ons in staat om dat te doen.’