Management buy-out bierbrouwerij Christoffel

Management buy-out bierbrouwerij Christoffel

Sinds augustus is het management eigenaar van de Roermondse speciaalbierbrouwerij Sint Christoffel geworden door middel van een management buy-out. Dit feit wordt luister bijgezet door de introductie van een nieuw bier: Christoffel Wijs.

De nieuwe eigenaren van biervrouwerij Sint Christoffel zijn Joyce van den Elshout en haar echtgenoot Steven van den Berg. In 2005 kwam Van den Elshout in dienst als commercieel manager, twee jaar later gevolgd door haar echtgenoot, die de functie van brouwmeester annex technisch manager vervulde.

Met de overname is de toekomst van de brouwerij gewaarborgd. Een eerste actie van het management is de introductie van een nieuw bier: Uitverkoren Christoffel Wijs. Dit zal in november 2009 voor het eerst te proeven zijn en vooralsnog alleen op fust, en slechts in beperkte oplage, verkrijgbaar zijn.

Overigens werd bierbrouwerij Christoffel in 1986 opgericht door ir. Leo Brand, telg uit het bekendste brouwersgeslacht van Zuid-Limburg en werd vernoemd naar de patroonheilige van Roermond: Sint Christoffel. Een klassiek ondergistend brouwproces stond centraal.

Als eerste werd Christoffel Bier gepresenteerd, enkele jaren later gevolgd door Robertus. Christoffel Bier werd drie maal uitgeroepen tot beste bier van Nederland.

Leo Brand had geen opvolger en verkocht in 2001 de brouwerij aan de multimedia-ondernemer Jeroen Hillenaar, die vond dat deze unieke brouwerij in stand gehouden moest worden.