Kaldi wil groeien van koffiewinkel naar merk

Kaldi wil groeien van koffiewinkel naar merk

Kaldi Koffie & Thee bestaat tien jaar. Om dat te vieren trakteerde Kaldi maandagavond 15 maart een kleine tweehonderd gasten op een inspirerende avond in het Hoftheater in Raalte. De ambitie werd uitgesproken om te groeien van een winkel naar een merk, ook in het buitenland.

Hans Tietema, directeur en oprichter van Kaldi Koffie & Thee, nam de gasten terug naar 15 februari 2000 toen de eerste Kaldi-winkel in Zwolle werd geopend. Tien jaar later is dat aantal gegroeid naar 32.

Kaldi wil groeien van een winkel naar een merk en ziet potentie voor uitbreiding in Nederland. Die ambitie vertaalt zich ook over de grenzen. Inmiddels beschikt Kaldi over twee vestigingen in China en een in België. ‘Nederland heeft prioriteit, maar als die organisatie staat, is verdere internationalisering de volgende stap’, vertelde Tietema.

De jubileumavond luidde een feestelijk jaar in, waarbij de gasten werden verrast door de uitreiking van een boek over Kaldi, getiteld Koffie met een verhaal. Meer activiteiten staan gepland, onder meer op 10 oktober 2010 om 10.10 uur.

Met gastspreker Ronald Naar wist Kaldi de juiste snaar te raken. Naar heeft als bergbeklimmer ruim veertig expedities achter zijn naam staan. Het bereiken van de top lukt alleen met een zorgvuldig samengesteld team, goede communicatie en het maken van keuzes op basis van kennis.