Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik

Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik

Bierbrouwerij Grolsch stimuleert met de website www.talkingalcohol.com het verantwoord gebruik van alcohol. Alle Grolsch-verpakkingen zijn voorzien van het logo met het 16+ teken en een verwijzing naar de website.

Grolsch vindt dat volwassenen goed geïnformeerd hun eigen keuzes moeten kunnen maken als het gaat om alcoholgebruik. Moedermaatschappij SABMiller ontwikkelde de site. Uitgebreide informatie over alcohol is te vinden op www.talkingalcohol.

De site heeft bijvoorbeeld een interactieve tool die laat zien hoe alcohol door het lichaam wordt opgenomen. Ook is er het laatste nieuws over de gevolgen van alcoholgebruik op bijvoorbeeld diabetes en zwangerschap te vinden. Van verschillende Grolsch-bieren wordt het het alcoholpercentage, de ingrediënten en het calorieënaantal gegeven.

Grolsch nodigt consumenten via haar verpakkingen uit om de website te bezoeken. In oktober zijn alle verpakkingen voorzien van een logo met het webadres www.talkingalcohol.com, gecombineerd met het teken 16+.