Frans Duijts wint SENA-Media Tools Award 2009

Frans Duijts wint SENA-Media Tools Award 2009

Nominaties en prijzen vlogen Frans Duijts, voormalig Hazes-imitator, het afgelopen jaar om de oren. Aanleiding was de release van zijn tweede album. Het lied 'Jij denkt maar dat je alles mag van mij', afkomstig van zijn debuutalbum, is zojuist op de Horecava in Amsterdam door SENA Media Tools uitgeroepen tot Meest gedraaide Nederpophit in de horeca.

'Jij denkt maar dat je alles mag van mij' is een cover van een vergeten nummer van André Hazes uit 1986. Het was het eerste nummer dat Frans Duijts ooit opnam in een studio. 'Frank van Weert, een goede collega in de tijd dat ik als DJ voor een drive-in show werkte, had het al een jaar op de plank liggen. Hij was alleen nog op zoek naar de juiste zanger. Het nummer dat nu de SENA Media Tools Award 2009 heeft gewonnen is de versie die is opgenomen in 2005. Dat nummer is nooit meer aangepast. Samen met 'Lieveling' is het een van de hardlopers uit mijn carrière', aldus de zanger.

Media Tools

Media Tools stelt al een aantal jaren, op basis van gegevens uit de SuperMaxX-Instant-Play analyse van NEderlandse Horecabedrijven, overzichtslijsten samen die in de branche o.a. de meest gedraaide titels in beeld brengen. Sinds 2008 zijn de Horeca Top 20 en de Horeca Download Top 20 voor publicatie beschikbaar. Omdat Sena nu ook gebruik maakt van de automatisch gegenereerde gegevens van een Media Tools panel, werd het idee van de SENA Media Tools Award geboren. Zo stelden Sena en Media Tools, door de analyse te voorzien van een Nederpopfilter het afgelopen jaar vast dat 'Jij denkt maar dat je alles mag van mij' van Frans Duijts, in de horeca de meest gedraaide Nederpophit van het jaar 2009 is geworden.