Grolsch introduceert nieuwe glaslijn

Grolsch introduceert nieuwe glaslijn

Grolsch gaat alle bierglazen in de horeca vernieuwen. Grolsch volgt daarmee collegabrouwer Heineken die onlangs aankondigde alle bierglazen in de horeca te vervangen voor een nieuw glas.

De bierglazen van Grolsch krijgen als thema muziek mee. Zo hebben de glazen de namen Soul (20 cl), Funk (25 cl), Pop (30 cl), Jazz (40 cl), Blues (50 cl), Classic (25 cl kelk) en Rock (25 cl stapelbaar).

Grolsch wil met de nieuwe bierglazen de focus leggen op uitstraling. Verder wil het de eigenzinnigheid rondom het merk doortrekken.

Directeur Horeca Stefan Rebergen van Grolsch over de nieuwe glaslijn: ‘De glazen van de Music Glass Line zijn net zo herkenbaar als ons icoon de Beugel. Daarnaast vinden we het belangrijk om samen met onze horecaklanten invulling te geven aan een eigen kijk op bier. Deze glazen zullen voor de ondernemer een extra impuls geven aan de omzet’.

De vervanging van de bierglazen door Grolsch volgt ruim twee maanden na de aankondiging van Heineken om alle glazen in de horeca te vervangen. Heineken gaat tot eind dit jaar 1,2 miljoen bierglazen vervangen.