nieuws

Khalid Oubaha is verbijsterd

Café

Khalid Oubaha begrijpt de wereld niet meer. De Nijmeegse horecaondernemer, met meerdere zaken in de Molenstraat en het Koningsplein, is zeer verbaasd over het amateurisme bij de Vierdaagseleiding. ‘Twee weken geleden zei bij ons een 18-jarige dat we meer water moesten inkopen, omdat er een hittegolf aankwam’.

Khalid Oubaha is verbijsterd

Oubaha, eveneens columnist van Misset Horeca, in De Gelderlander: ‘Ze hebben bij de Vierdaagse niet eens een draaiboek klaarliggen voor een hittegolf! Er is gepokerd, ze hebben net gedaan alsof ze in het casino zaten. Terwijl de impact gigantisch is. Zij nemen de risico’s, wij zitten op de blaren’.

Klare taal van een ondernemer die maar al te goed beseft dat de Vierdaagse voor de horeca het belangrijkste evenement van het jaar is. ‘Wat denk je wat het effect is, nu er geen intocht is? Normaal zitten de terrassen om twaalf uur ’s middags al vol. We houden ons hart vast.’

De teleurstellende woorden van Oubaha staan lijnrecht tegenover de positieve taal van Theo Camps van ACBN, Actief Comité Binnenstad Nijmegen. ‘Van een negatieve uitstraling van de wandelmars op de feesten is niets te merken. Volgens ons zijn er zelfs meer bezoekers dan vorig jaar’, beweert Camps in De Gelderlander.

De ACBN trok 1,4 miljoen euro uit om de stad klaar te maken voor de Vierdaagse. Voor veel horecaondernemers vormen de feesten de belangrijkste inkomstenbron van het jaar. Volgens het NRC moet een groot deel van de horecaondernemers bij de Vierdaagsefeesten zelfs de helft van hun jaaromzet binnenhalen.

Reageer op dit artikel