Ruim 300 bezoekers bij eerste Terras2.0 Event

Ruim 300 bezoekers bij eerste Terras2.0 Event

Ruim driehonderd horecaprofessionals hebben maandag 21 maart het Misset Terras2.0 Event meegemaakt. Tijdens de dag werden ze door diverse sprekers klaargestoomd om een succesvol terrasseizoen te draaien.

Onder humoristische leiding van presentator Milo Berlijn kregen de driehonderd aanwezigen uit de mond van de nummers 1 in de Terras Top-100, Laetitia en Dick van Ostaden van Boshuys Hermitage in Oisterwijk, tips voorgeschoteld om een succesvol terrasseizoen te draaien.

‘Zet het bedrijf eens goed op papier en beschrijf de processen. Zo krijg je inzit in de verbeterpunten. Begin bij de basis. Zorg voor goede schoenen en zorg dat personeel altijd een pen bij de hand heeft. Misgrijpen betekent irritaties’, aldus Laetitia van Ostaden.

‘En betaal liever iets meer loonkosten, dan het hebben van ontevreden gasten’, vulde Dick van Ostaden aan. ‘Wij kiezen voor extra personeel in plaats van het weghalen van een paar stoelen. Wanneer het begint te regenen hebben we een persoon die verantwoordelijk is voor het snel verhuizen van gasten van buiten naar binnen.’

Daarop presenteerde Lipton Ice Tea de Terras Academy en verzorgde Jeroen van Oijen van Culiversum een inspirerende presentatie over wat ‘out of the box’ denken kan opleveren aan innovatieve eetcreaties.

In de middag verzorgden Jeroen van der Schenk (‘social media in de horeca’) , Eric Roest (‘verleiding van grazende passanten’), Maarten Wessels (‘personeelstraining van Terras Academy), Jacques Boonenkamp (‘kwaliteitsbewustzijn’) en Raoul Meester (‘horecarecht & regelgeving op het terras’) voor subsessies.

De dag werd afgesloten met een presentatie over hoe om te gaan met verschillende generaties in het personeelsbestand van een horecabedrijf. De presentatie werd verzorgd door Maarten Wessels van Wessels Trainingen.

» Bekijk hier een fotoreportage van het Terras2.0 Event

Meer nieuwsberichten over het Event: