1000e Heineken Extra Coldtap

1000e Heineken Extra Coldtap

Feest- en eetcafé Lalalaa in Den Bosch viel deze week de eer ten deel het 1000e verkooppunt van Heineken Extra Cold te zijn. De brouwer luisterde die mijlpaal op door de café-eigenaren een reischeque cadeau te doen.

Buiten het Bossche café sneeuwde het zeer plaatselijk, binnen ontvingen de trotse eigenaren Marcel van Zwam en Emiel Linssen van Joris Huijsmans, national salesmanager voor Heineken Nederland een enorm blok ijs, met daarin een ingevroren cheque, goed voor een reis naar het Icehotel in Lapland.

‘Ik vind het fantastisch dat we het 1000e Heineken Extra Cold tappunt zijn’, aldus één van de eigenaren. ‘In ons café vinden we het belangrijk om onze klanten veel keuze en beleving te geven, daarom wilden we graag een Extra Cold tapzuil. En dat kan nu. Ik verwacht er dan ook veel van.’

1500

Heineken Extra Cold is volgens de brouwer sinds de introductie in mei 2006 een groot succes. Heineken wil volgend jaar uitbreiden naar ruim 1500 verkooppunten van hun extra koude bier.

Het bier wordt getapt uit een bevroren tapzuil en geserveerd in een bevroren glas waardoor het bier rond het vriespunt blijft.

Meer verkopen

Ruim 40 procent van de Nederlanders geeft de voorkeur aan kouder tapbier, volgens onderzoek van Interview/NSS. Ook bleek dat 85 procent het prettig vindt om te kunnen kiezen uit verschillende biertemperaturen.

Op basis van de ervaringen met andere horecazaken blijkt tevens dat ondernemers 5 tot 10 procent meer tapbier verkopen door Heineken Extra Cold aan te bieden naast regulier Heineken tappils.

Meer berichten over Heineken: