Biercarré wint Horecava Innovation Award

Biercarré wint Horecava Innovation Award

Biercarré, een tapinstallatie met bier in dozen van 20 liter, is dé overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2009. Directeur Marcel Lunter kreeg de winnende trofee uit handen van beursmanager Joke van der Wijngaart tijdens de officiële opening van de beurs.

De overall winnaar komt uit de categorie Equipment. In de categorie Interior & Design gooit de LightPlate de hoogste ogen. Deze oppervlaktelamp is zo dun als een vel papier. Vóór de lamp is een foto, tekening of reclameboodschap te plaatsen. Een decoratief product met oneindig veel mogelijkheden voor promoties, activiteiten of weekmenu’s.

Bij Services blijkt MyOrder het winnende product. Het gaat om een nieuwe manier van bestellen en betalen via de mobiele telefoon. Het systeem werkt via SMS Betalen van de Rabobank, maar het maakt niet uit bij welke bank een gast een rekening heeft. De gast moet er wel gratis software voor downloaden. Zodra hij met z’n mobieltje bestelt, rekent hij meteen af.

Het trendy wijnconcept Viña Esmeralda Flow.er gaat met de hoogste eer strijken in de categorie Food & Beverage. De wijn zit in frisgroene eenpersoonsflesjes met een kunststof drinktuit in de vorm van een witte bloem. Het speelt in op de beleving van een eigentijds uitgaanspubliek, aldus de jury.

Bij de 120 inzendingen waren veel producten die inspelen op duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en verantwoord ondernemen. En technologie speelde een prominente rol. Alle genomineerde producten zijn op de Horecava te zien in de nieuwe hal Elicium.