Bieroorlog in Ootmarsum vanwege bekerfinale

Bieroorlog in Ootmarsum vanwege bekerfinale

Horecaondernemers in Ootmarsum liggen met elkaar overhoop. Reden is het initiatief van twee ondernemers om een groot beeldscherm te plaatsen tijdens de bekerfinale voetbal van afgelopen zondag. Andere cafés boden daarop een glas bier aan voor één euro. De initiatiefnemers van het beeldscherm kozen vervolgens voor de actie 'drie glazen bier voor de prijs van twee'.

TC Tubantia spreekt van een heuse bieroorlog in het Overijsselse dorp. Het idee van het beeldscherm is afkomstig van Hans Ros van café ’n Deurloop en Roderik Kolfoort van evenementenbureau UitinjeStad. De twee wilden inwoners van Ootmarsum plezieren met een groot beeldscherm rond de bekerfinale tussen FC Twente en Ajax (3-2).

‘Toen vorig jaar vier horecaondernemers een scherm op de Markt plaatsten voor de WK-finale hebben zij de andere collega’s daar ook niet bij betrokken. Waarom zouden wij dat nu wel doen. Zij laten zich op deze manier wel heel makkelijk kennen’, aldus de initiatiefnemers in de regionale krant.

Diverse andere cafés besloten na het horen van het beeldscherm op bier voor een sterk gereduceerd tarief, namelijk één euro per glas, aan te bieden. Normaliter kost een glas bier twee euro. Café ’n Deurloop besloot daarop om drie glazen voor de prijs van twee aan te bieden.