Volgens Heineken-voorlichter Hans Sjouke Koopal past de nieuwe overeenkomst perfect bij het sponsorbeleid van het merk dat sterk gericht is op culturele festivals. ‘We sponsoren ook al jarenlang De Parade.’
Vijftig horecapunten
De Oerol sponsoring heeft de collega’s van Dommelsch de afgelopen jaren geen windeieren gelegd. Het aantal horecapunten op het eiland nam toe tot boven de vijftig. Of Brand ook op deze manier van de sponsoring gaat profiteren weet Koopal nog niet.
Koopal: ‘Moeilijk om op vooruit te lopen. Er liggen natuurlijk ook afspraken met ondernemers. De overeenkomst houdt wel in dat op de twee festivalterreinen Brand bier wordt geschonken. En we zijn druk aan het overleggen hoe we ons merk breder kunnen inzetten tijdens het festival’.
Sterke verhalen
Over de hoogte van het sponsorbedrag wil Koopal geen uitlatingen doen. Oerol vindt dit jaar plaats van 15 tot en met 24 juni en heeft als thema ‘Sterke verhalen.’