De Stomme van Campen meest innovatief door social media

De Stomme van Campen meest innovatief door social media

Een speciale prijs was er voor de meest innovatie ondernemer uit de lijst. Een duidelijk verraste David Lemstra van biercafé De Stomme van Campen in Kampen mocht de bijbehorende oorkonde in ontvangst nemen. De jonge ondernemer weet dankzij het gebruik van social media, waaronder Twitter, gasten aan zijn zaak te binden.

In de donkerbruine ambiance van De Stomme van Campen waant de gast zich in een oude gelagkamer. Maar schijn bedriegt, schrijft Misset Horeca, de samensteller van de café Top-100.

Het zijn een paar knappe decorbouwers geweest die het interieur creëerden en de gast zo het gevoel van een tijdreis geven. Het mag historisch ogen, eigenaar David Lemstra is volledig bij de tijd. Dankzij gebruik van social media als Twitter weet hij (nieuwe) gasten aan zich te binden.

Zijn via Twitter te spelen DeStommeQuiz is populair. Het is de moderne voortzetting van de pubquiz waarmee De Stomme van Campen al een paar jaar succesvol is.

De eigenaar zit sowieso vol ideeën. Er is een ‘High Beer’, als variant op de High Tea’ en vaste gasten die het hele bierassortiment ‘afwerken’ worden hiervoor beloond. Dit café bewijst dat het in een biercafé ook kan bruisen op een andere manier dan louter in het glas, concludeert de jury van de café Top-100.

Bekijk hier de ranglijsten van de Café Top 100 2011:

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.