Gastvrijheidstraining voor horeca Breda

Gastvrijheidstraining voor horeca Breda

Een training voor horecapersoneel om gastvrijer te worden is een van de onderdelen in een campagne om Breda aantrekkelijker te maken voor toeristen. De stad wil dit jaar nog anderhalve ton uitgeven om meer toeristen te trekken.

Er komt een grote campagne om toeristen te verleiden naar Breda te komen. Het idee is om barcodes te plaatsen bij toeristische trekpleisters. Zo kunnen mensen met hun mobieltje meer informatie inwinnen over een gebouw, kunstwerk of horecabedrijf.

Verder is er een idee om met een kortingskaart te werken. Toeristen die terugkomen, krijgen korting. Ondernemers, waaronder horecagelegenheden, kunnen toeristen doorverwijzen naar een collega bij een volgend bezoek.

Om de gastvrijheid van de stad verder te ontwikkelen komen er cursussen voor ondernemers en personeel. De gemeente werkt hierbij samen met onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

Nederlandse toeristen besteden jaarlijks zo’n 216 miljoen euro in Breda. Later dit jaar wordt bekend hoeveel buitenlandse toeristen spenderen in de stad.