Glazen Huis brengt Groningen 7,3 miljoen euro

Glazen Huis brengt Groningen 7,3 miljoen euro

Horeca en winkeliers in de binnenstad van Groningen hebben eind vorig jaar ruim 7,3 miljoen euro extra verdiend dankzij het Glazen Huis van 3 FM.

Dit is gebleken uit onderzoek van Marketing Groningen en de Hanze Hogeschool Groningen. Het Glazen Huis trok 251.000 extra bezoekers naar de binnenstad van Groningen. Ondanks de winterse weersomstandigheden werd de Grote Markt druk bezocht.

De voornaamste reden hiervoor was de gezellige sfeer, de activiteiten rondom het Glazen Huis en het goede doel. Het grootste gedeelte van de ondervraagden ging na een bezoekje aan de 3FM DJ’s winkelen of nuttigde een hapje en drankje in de horeca. Gemiddeld werd er door de bezoeker € 29,38 per persoon besteed, wat een economische spin-off van ruim 7,3 miljoen euro voor de stad heeft opgeleverd.

De cijfers overtreffen de toch ook al forse resultaten van het Glazen Huis in Breda van het jaar ervoor. Daar telde men zo’n 200.000 extra bezoekers met een iets lagere gemiddelde besteding.