nieuws

Grolsch wil Zuid-Afrika veroveren

Café

SABMiller investeert 4 miljoen dollar (2,6 miljoen euro) om Grolsch als premiumbier te promoten op de Zuid-Afrikaanse markt. Doel van de grootschalige campagne is om een plek te veroveren in de hippe bars van Kaapstad en de dure hotels in Johannesburg. Daarna moet de rest van de wereld volgen.

Grolsch wil Zuid-Afrika veroveren

De campagne is ondermeer gericht op het openen van de beugelfles, die ook in de Zuid-Afrikaans markt wordt gezet. De beugel en de groene 33 centiliterfles moeten vanaf 23 juni verkrijgbaar zijn in Zuid-Afrika, en worden geïmporteerd vanuit Nederland.

‘De lancering van Grolsch in Zuid-Afrika is een spannende eerste stap van SABMiller om van Grolsch een echt wereldmerk te maken’, aldus Ronald van Amerongen, International Brand Director Grolsch. ‘Zuid-Afrika is van oorsprong de thuismarkt van SABMiller en een snel groeiende consumentenmarkt voor premium bier. Deze grootschalige Grolsch-lancering is de eerste in een reeks om Grolsch overal ter wereld beschikbaar te krijgen.’

Meer berichten over Grolsch:

Reageer op dit artikel