Heineken presenteert 'lawaaihoed

Heineken presenteert 'lawaaihoed

Biergigant Heineken heeft zijn nieuwe Oranje-gadget gepresenteerd: de Heineken TROM-PET. De brouwer hoopt dat Nederlandse voetbalfans het hoofddeksel tijdens het EK voetbal zullen dragen.

De hoed heeft de vorm van een trommel. Er kan met de bijgeleverde stokjes echt op worden geroffeld. De merknaam Heineken staat er niet op omdat het bierconcern officieel geen sponsor is van het voetbalevenement. Bij vorige kampioenschappen betaalde het concern leergeld. Fans met een hoed waarop de merknaam prijkte, moesten het hoofddeksel aan de stadionpoort inleveren.

Voor het WK in Duitsland in 2006 bracht Heineken een slordige 350.000 jagershoedjes in omloop. Concurrent Bavaria kwam toen met de 'Leeuwenhose', een oranje tuinbroek met staart. Ook dat verliep niet zonder problemen. Duizenden supporters van het Nederlandse elftal moesten destijds in Stuttgart de wedstijd tegen Ivoorkust in hun onderbroek bekijken, omdat ze hun Leeuwenhose bij binnenkomst van het stadion moesten afstaan. De Amerikaanse brouwer Anheuser-Busch was met het biermerk Budweiser de sponsor van het kampioenschap.

Bavaria waagt zich dit keer niet aan een kledingstuk. De brouwer uit Lieshout houdt het bij een spel, waarbij kroonkurken kunnen worden ingezet. Het bierconcern brengt dit spel samen met Toto, onderdeel van De Lotto.

Meer over Heineken: