'Heineken vermindert alcoholpercentage

'Heineken vermindert alcoholpercentage

Heineken is van plan om het alcoholpercentage van een van zijn Britse merken met 1 procentpunt te verlagen. Ook overweegt de brouwer een verlaging van de andere merken. Dit schreef de Britse krant The Sunday Telegraph zondag op zijn website.

De maatregel is volgens de krant onderdeel van een overeenkomst met de Britse overheid. Deze zou met een aantal bedrijven afspraken hebben gemaakt over plannen om het aantal Britten dat er een ongezonde levensstijl op na houdt, terug te dringen.

Alcohol per glas

Naast de verlaging van het alcoholpercentage, gaat Heineken ook op 11 miljoen glazen vermelden hoeveel alcohol er in het glas zit. Ook komen er waarschuwingen in kroegen om te wijzen op de gevaren van te veel alcohol.

Er worden geen meldingen gemaakt dat Heineken deze maatregelen ook in andere landen wil doorvoeren.

Heineken overgenomen

Het alcoholpercentage van cidermerk Strongbow zou worden verlaagd van 5,3 procent naar 4,3 procent. De stap wordt volgens de krant in 2013 gezet. Strongbow is de meest verkochte cider in het Verenigd Koninkrijk. Het merk is eigendom van de brouwer Scottish & Newcastle, die Heineken in 2008 heeft overgenomen.

Ook de supermarktketens Tesco en Asda werken mee aan de gezondheidsmaatregelen van de Britse overheid.