Heineken wil snelle uitrol Loca-concept

Heineken wil snelle uitrol Loca-concept

Het nieuwe foodcafé van Heineken, Loca, moet over een aantal jaren in elke grote stad te vinden zijn. Die wens heeft de bierbrouwer uitgesproken. Ramon Beuk, het culinaire gezicht van Loca, weet niet of dat gaat lukken.

‘Ik weet niet of dat gaat lukken, het moet zich gaan bewijzen. Maar mijn onderbuikgevoel is goed’, aldus Ramon Beuk in Spits over de grote plannen van Heineken met Loca.

Beuk opende onlangs de eerste zaak van Loca. Dat gebeurde in Haarlem. Beuk: ‘Het is geen eetcafé, maar heeft wel de uitstraling van een café. Loca betekent anders en gek. Deze naam past er helemaal bij. De gerechten zijn net even anders, zoals een ijsbergslasoep’.

Beuk is door het Heineken-merk Amstel gevraagd als grondlegger van het concept. ‘Zij zagen mij als het gezicht van Loca. Het is nu mijn taak om het eten te combineren met gezelligheid. Ik stel de kaart samen en zal ervoor zorgen dat de gerechten op de juiste manier worden bereid en gepresenteerd. Een ding is zeker: de gerechten zijn verrassend’