Leonidas komt met keten koffiebars

Leonidas komt met keten koffiebars

Leonidas, de Belgische fabrikant en retailer van bonbons begint een wereldwijde keten van koffiebars, waar ook de befaamde pralines van het bedrijf verkocht worden. De eerste Leonides Chocolates & Café is onlangs geopend in Brussel. Het bedrijf gaat daarmee de slag aan met een bedrijf als Starbucks.

Het bedrijf beschikt al over een wereldwijd netwerk van 1400 chocoladewinkels, de meeste in handen van franchisers. Met de koffie- en theezaken wil het bedrijf een de verkoop van de eigen producten een forse impuls geven. De koffie is speciaal voor het bedrijf ontwikkeld door de Ierse koffiebrander Bewley’s. Klanten kunnen bij de thee, koffie of chocolademelk een croissant, koffiekoek of taartje bestellen. Daarnaast is er een lange toonbank waar je niet alleen Leonidas-pralines kunt kopen, maar ook boeken en cd’s over chocolade, en zelfs wijnen. 'Wij zien Leonidas Chocolates&Café als een totaalconcept. De klant kan er niet alleen verschillende smaken van chocolade ontdekken, maar ook producten die er perfect op aansluiten of ermee te maken hebben,' zegt Dirk Jacxsens, de topman van Leonidas tegenover Brussels Nieuws.

Aanvulling

Het bedrijf verwacht veel van de nieuwe activiteit. Jacxsens: 'Chocolade koop en eet je alleen bij bepaalde gelegenheden. Koffie daarentegen drink je dagelijks, of bijna dagelijks. Met de Leo¬nidas Chocolates&Café willen we de klanten een moment van rust bieden, we willen hen laten genieten van chocolade terwijl ze een kopje koffie drinken. En we hopen dat ze van de gelegenheid gebruikmaken om ook nog wat pralines te kopen. De koffiebars zijn voor ons dus een tweede verkoopskanaal.'