Meer aandacht voor wijn en bier bij Starbucks

Meer aandacht voor wijn en bier bij Starbucks

Koffieketen Starbucks gaat op grotere schaal alcoholhoudende dranken, borrelhapjes en kaasplateaus toevoegen aan het menu. Het gaat om een proef die wordt uitgebreid in de Verenigde Staten en Spanje.

Dat meldt de Volkskrant. Starbucks experimenteert in eigen land al sinds oktober 2010 op zeer kleine schaal in een vestiging in Seattle. Daar zijn later meerdere locaties in Seattle en een in Portland aan toegevoegd, en nu volgen vestigingen in Atlanta en in het zuiden van de staat Californië.

In de planning staan verder voor het eind van het jaar filialen in Chicago. Buiten Europa wordt de verkoop van wijn en bier getest in Spanje.

Een woordvoerder van Starbucks meldt, aldus het artikel, dat het bedrijf kiest voor uitbreiding van de proef, omdat het de verwachting heeft dat klanten het ook buiten de ontbijt- en lunchtijden op prijs stellen dat ze een plek hebben waar ze kunnen ontspannen en hun vrienden kunnen ontmoeten.

Vooralsnog verwacht ze niet dat alcoholhoudende dranken onderdeel gaan worden van het standaardassortiment in alle 11.000 vestigingen in de Verenigde Staten.