Nick & Simon: 'horeca net zo belangrijk als radio

Nick & Simon: 'horeca net zo belangrijk als radio

De horeca is voor het Volendamse popduo Nick & Simon net zo belangrijk als gedraaid worden op radiostations. Dat laten Nick & Simon weten op de Horecava in Amsterdam waar ze de Sena-Media Tools Award 2008 in ontvangst namen voor hun hit Rosanna als meest gedraaide Nederpophit in de horeca.

‘Optreden in de horeca is voor ons net zo belangrijk als gedraaid worden op de radio. In de horeca is er direct contact met de bezoekers. De radio is wat afstandelijker’, aldus Nick na afloop van de uitreiking van de award als meest gedraaide Nederpophit in de horeca.

Het zangduo laat weten, ondanks dat ze de laatste jaren al veel prijzen hebben gepakt, dat deze award van grote waarde is. Simon: ‘Het is onze eerste prijs van het jaar en het bevestigt dat we op de goede weg zijn’.

'Lippen op de mijne'

Op de nieuwe cd, die binnenkort verschijnt, staat volgens Simon weer een plaat die het wel eens goed zou kunnen gaan doen in de horeca. ‘Lippen op de mijne heet dit nummer’, verklapt Simon.

Nick & Simon laten weten dat ze naast veel optredens (zo’n driehonderd maal per jaar) veel hebben met de horeca. Nick: ‘Ik ben een restaurantfreak. Mijn favoriete restaurant is De Bokkedoorns in Overveen. Ik ben een fan van Lucas Rive’. Simon: ‘Ik heb zelf zes jaar in de horeca gewerkt als barkeeper. Ik voel me lekker met mensen om me heen die in de horeca werken’.