Ruim 10 procent meer bierafzet tijdens WK

Ruim 10 procent meer bierafzet tijdens WK

Cafés hebben zeker 10 procent meer bier verkocht tijdens het WK. De laatste dagen tot aan de finale spreekt bierbrouwer Heineken van 'enkele Koninginnedagen achter elkaar'.

Hoeveel bier er is getapt in de horeca, weet Heineken niet op dit moment. Wel stelt de bierbrouwer dat er bij EK’s of WK’s ongeveer 10 procent meer bier wordt verkocht.

‘Het moet nu haast wel meer zijn’, zegt Heineken-woordvoerder Norbert Capetti. ‘De combinatie van goed weer en het WK is een goede combinatie. Vooral de laatste dagen naar de finale toe leek het wel Koninginnedag. We hebben enkele Koninginnedagen achter elkaar gehad’.

Ondanks de grote vraag naar bier, heeft Heineken geen problemen gekend met het bevoorraden van cafés. ‘De afdelingen Logistiek en Planning hebben alle zijlen bijgezet en de diensturen verruimd. Normaal bevoorraden we kelderbier tien uur per dag. Nu is er zestien uur per dag gereden naar kroegen’.

Ook voor morgen verwacht Capetti nog flink wat drukte rondom de huldiging van de voetballers in Amsterdam. ‘We hebben de oude reclamecampagne ‘Biertje’ weer uit de kast getrokken en duizenden shirts laten bedrukken met de tekst ‘Bertje’. Die gaan we morgen tijdens de huldiging verspreiden’.