Samenstelling anders dan vorig jaar

Samenstelling anders dan vorig jaar

Voor de 2e editie van de Terras Top-100 schreven zich meer dan 600 bedrijven in. Na een voorselectie, waarbij het bedrijfseconomische aspect een belangrijke rol speelde, zijn uiteindelijk dik 150 terrassen bezocht door de mystery guests van marktonderzoeksbureau AQ Services. De beste dertig terrassen kregen een tweede bezoek. De uiteindelijke top 5 is bezocht door een kernjury van vier leden.

De terrassen zijn beoordeeld op uiterlijk, de geboden gastvrijheid, service en kwaliteit van de bestelling. Hoofdsponsor Unilever / Lipton Ice heeft geen invloed gehad op de samenstelling van de lijst.

Misset Horeca hoofdredacteur Peter Garstenveld zegt: ‘We hebben een selectiemethode toegepast waarin het bedrijfseconomische aspect ook een rol speelt. Daarom zijn er flinke veranderingen in de lijst vergeleken met vorig jaar. Eenmaal bij de laatste honderd worden de criteria voor iedereen gelijk.

De Terras Top-100 bevat dit jaar 101 terrassen. Door een vergissing van één van mystery guests werd in Harlingen niet het terras van Ons beoordeeld, maar dat van de buurman. Toen de fout werd ontdekt was de selectie van 100 terrassen al gemaakt. Bij het tweede bezoek aan Ons werd zo goed gepresteerd dat dit terras een hoge plaats in de lijst verdient. Waardoor alle terrassen onder Ons één plekje naar beneden schoven. Ook Bar Absolut in Arnhem dus. Die hierdoor terecht kwam op plaats 101.

» Bekijk hier de complete Terras Top-100

» Bestel hier een exemplaar van de Terras Top-100

Lees hier meer nieuws over de Terras Top-100: