Elke tafel heeft een touch-screen, en er hangen grote schermen via welke gasten kunnen communiceren. De toegang is exclusief voor leden en genodigden, die op online social media speciale codes kunnen krijgen die toegang geven tot de fysieke cafés.
In de café’s zijn de digitale communicatiemiddelen bedoeld om contact te maken met gasten aan andere tafels, of zelfs in andere locaties van MiWorld, schrijft trendwebsite Springwise. Internetten is mogelijk, maar beperkt tot de websites van sociale netwerken als Facebook. FourSquare en Twitter.
Onder de noemer ‘off=on’ halen trendsettende merken en bedrijven hun inspiratie voor vernieuwing steeds vaker van internet. Social media is daarbij de meest ‘hotte’ online tak van sport.
Interactief is niets nieuws in de horeca, van gratis (draadloos) internet tot ingebouwde touchscreens om de menukaart te raadplegen (zoals bijvoorbeeld
Momenteel beschikt MiWorld over twee vestigingen in hippe en rijke delen van Johannesburg. Dat moet op korte termijn worden uitgebreid over de stad, en ook ander steden als Kaapstad staan op het verlanglijstje.