Van der Grinten: 'bierstunt supers slecht signaal

Van der Grinten: 'bierstunt supers slecht signaal

De bieracties van supermarkten, waarbij C1000 drie kratten voor de prijs van twee aanbiedt, is een heel slecht signaal en zorgt voor een bizarre situatie in tijden waarin juist gekeken wordt naar het verantwoord gebruiken, verkopen en schenken van alcohol. Dat blogt Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Op de dag dat de Eerste Kamer akkoord is gegaan met de nieuwe Drank- en Horecawet horen we dat een supermarktketen in de week rond Pinksteren met dumpprijzen een miljoen kratten bier hoopt te verkopen’, aldus Van der Grinten op zijn blog op KHN.nl.

Van der Grinten vervolgt: ‘Een bizarre situatie in tijden waarin organisaties zoals KHN, GGD Nederland, STIVA, Slijtersunie en zelfs consumentenorganisaties zich inzetten voor het verantwoord gebruiken, verkopen en schenken van alcohol. Alcohol verkopen is niet hetzelfde als snijbonen of een pak melk’.

‘Los van veiligheid, gezondheid of misgelopen inkomsten vinden we dit gewoon een heel slecht signaal. Begrijp me niet verkeerd: als horecabranche zijn we niet tegen de verkoop van alcohol. Maar wel tegen dit soort stuntacties die overmatig alcoholgebruik aanjagen’.

Bekijk deze collectie

Wetgeving

In deze collectie alles over wetten en regels waar de horeca mee te maken heeft. Van de recente wijzigingen in de pensioenwet tot inzichten in de Bibob-regelgeving. Leer hoe je aan wet- en regelgeving voldoet en hoe je vergunningen aanvraagt.