Rabobank: 'horeca loopt risico op overprijzing

Rabobank: 'horeca loopt risico op overprijzing

Volgens de Rabobank loopt de Nederlandse horeca risico op overprijzing. 'Door de laagconjunctuur letten consumenten en bedrijven heel sterk op hun uitgaven en dan ligt het risico van overprijzing op de loer.' Prijsconcurrentie komt vooral van retailbedrijven die in horeca stappen.

Het risico op overprijzing van de Nederlandse horeca en recreatiesector brengt de Rabobank naar voren in haar MKB Visie van oktober 2012. Overprijzing door de horeca wordt volgens de bank aangewakkerd door branchevreemde bedrijven die ook in horeca stappen, de concurrentie vol ingaan en met name op prijs concurreren.

Een streepje voor in de economisch zware tijden hebben die horecabedrijven die een uniek belevingsaanbod hebben voor een low-budget prijs, luidt de visie van de Rabobank.

Zeven Trends

De Rabobank verwacht voor 2013 licht omzetherstel voor vrijwel alle sectoren in Nederland. Verder heeft de bank in haar visie zeven ondernemerstrends geformuleerd om bedrijven te steunen bij dilemma's en economische tegenwind. Variërend van Groen is Poen tot Klinkende Keuzes bieden. Trends waarmee de horeca uit de voeten kan zijn volgens de Rabobank 'Do it Together' en 'Voel het Verschil'. Bekijk in onderstaand document de volledige zeven trends van de Rabobank.

001_1349782083168.pdf

Download