Track record: Ton Poppes

Track record: Ton Poppes

Ondernemer Ton Poppes is onder andere al ruim 25 jaar succesvol met Escape Club in Amsterdam. Daarnaast is hij voorzitter van de hoofdstedelijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland. Op 19 januari 2010 startte hij op Twitter met het account @TonPoppes. Poppes is actief met social media, omdat het hem laat meedoen in deze nieuwe wereld. Hij is erg trots op de eigen app van Escape, het bedrijf dat ook onder eigen naam twittert.

Social media-paspoort

Twitter: @TonPoppes 261 volgers
Facebook: 431 vrienden
LinkedIn: 299 connecties
Favoriete app: ABN AMmro, NU en natuurlijk de app waar ik het meest trots op ben: onze eigen Escape Club-app

Is actief met social media, omdat...

‘Ik ben er actief mee, omdat het me laat meedoen in deze nieuwe wereld. Linkedin is elkaar snel kunnen bereiken en informeren en zakelijke contacten efficiënt te onderhouden. Facebook geeft de mogelijkheid om samen met je vrienden op een speelse manier het leven te vieren. Aanwezig zijn op Twitter biedt mij de mogelijkheid om mijn eigen mening in de krant te zetten en de krant te lezen van de mensen die dezelfde behoefte hebben.’

Wat zijn de zakelijke voordelen van het social media-gebruik?

‘Waar zouden we zijn zonder e-mail, daar is het allemaal mee begonnen. In zaken doen is tijd schaars en Snelheid van groot belang. Op de digitale snelweg kunnen we de vaart erin houden.’

Geef zichzelf het rapportcijfer, omdat...

‘Een 6, omdat er nog veel te ontdekken is in deze spannende wereld.’

Heeft voor de komende periode de ambitie...

‘Om door te gaan op de ingeslagen weg.’

Meest opmerkelijke moment tot stand gekomen via sociale media?

‘Hoe de samenleving massaal reageert via social media op de gebeurtenissen in Haren. Eén verkeerde druk op de knop!! Weg feestje.’

Mijn geheimtip is?

‘Doe mee, er gaat een wereld voor je open.’