'Bier kan 20 procent goedkoper

'Bier kan 20 procent goedkoper

Cafés betalen te veel voor hun bier. Het kan 20 procent goedkoper. Dat zegt Frans van den Donk uit Deest die samen met twee compagnons Docqmans Bierbrouwerij in Tiel is gestart. Het bedrijf levert het goedkope Q Pilsener.

Dat meldt de website van De Gelderlander. Inmiddels nemen zo’n dertig horecabedrijven het biermerk af van Docqmans Bierbrouwerij. Het idee achter het biermerk is dat het allemaal een stuk goedkoper kan, zo laat Van den Donk weten.

Door strot duwen
‘Bier kan gewoon 20 procent goedkoper. Dat is het idee achter dit nieuwe biermerk. We zijn als klein bedrijf minder geld kwijt aan overhead. Die 22-centiliterglazen zijn destijds door de grote bierbrouwers bij de horeca door de strot geduwd. Ook dat was een reden om dit merk in de markt te zetten’, aldus Van den Donk op Gelderlander.nl.

Fusten
Volgens Van den Donk zit de smaak van Q Pilsener ergens tussen Heineken en Hertog Jan in. Het bier wordt gemaakt in het België, bij brouwerij Liefmans. Deze brouwerij is bekend van Dentergems witbier, Kriek en andere fruitbieren. Het bier is verkrijgbaar is fusten van dertig en vijftig liter en in tanks van 250, vijfhonderd en duizend liter.

Zie ook:
'Horecabier' Olm nu ook in supermarkt (jan, 2007)