nieuws

Cafévoorman Remco Glas ziet kansen voor QR-code

Café

De QR-code biedt mogelijkheden voor cafés om gasten te binden en de horecazaak te promoten. Dat zegt Remco Glas, voorzitter van de sector Drankverstrekkende Bedrijven van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Glas start donderdag met zijn bedrijf Loeca eten & drinken in IJmuiden zelf met het vermelden van QR-codes op de menukaart.

Cafévoorman Remco Glas ziet kansen voor QR-code

Taggin.me is een systeem waarbij het draait om QR-codes. Gasten van een horecabedrijf kunnen de QR-codes met hun mobiele telefoon fotograferen en daarmee verzilveren. Ze kunnen het inwisselen voor beloningen in het horecabedrijf.

‘Donderdag gaan we bij Loeca van start met Taggin.me’, laat Glas weten. ‘Ik kwam onlangs in contact met Yunlai Ye, de bedenker van Taggin.me. Hij gebruikt dit systeem al in zijn fastfoodzaak Dailywok. Ik zie voor dit systeem ook kansen in cafés’.

Glas heeft via een QR-Code Generator op internet diverse codes aangemaakt en op zijn lunchkaart geplaatst. ‘Gasten die de code met hun iPhone scannen, checken online in en sparen punten. Door Taggin.me te koppelen aan Foursquare en Twitter laten de gasten via sociale media weten dat ze bij ons zijn. Voor de gast levert het spaarpunten op en voor ons is het goede marketing’, aldus Glas.

De voorzitter van de afdeling Drankverstrekkende Bedrijven van KHN ziet mogelijkheden voor cafés om te werken met het systeem. ‘Al valt of staat het wel met het feit of de QR-codes massaal worden opgepakt door de consument. Maar het is zeker een kans voor de horecaondernemer. Je kunt er namelijk veel acties mee houden’.

Glas vervolgt: ‘Denk bijvoorbeeld aan een soort van strippenkaart. Je koopt via een QR-code meerdere consumpties voor een bepaalde prijs. Die kun je weer gebruiken bij een bierproeverij. Met een beetje creativiteit zijn er heel veel mogelijkheden te bedenken’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels