nieuws

Dood van Sjoerd Kooistra heel onwezenlijk

Café

Een grote drive om zich waar te maken en een uitgebreide kennis van zaken. Zo omschrijft Dick Wildeman de overleden Sjoerd Kooistra. Wildeman had een zakelijke relatie met persoonlijke kanten met Kooistra.

Dood van Sjoerd Kooistra heel onwezenlijk

‘Het is heel onwezenlijk. Eergisteren had ik hem nog aan de lijn. We zouden morgen (woensdag, red.) met zijn tweeën voor een gesprek naar InBev gaan. Gisteravond om 23.00 uur hoorde ik van zijn dood’, aldus Wildeman.

Wildeman omschrijft Kooistra als een goede, harde vent. ‘Hij was een stoere vent die voor niemand bang was, maar ik denk dat hij heel eenzaam was de laatste tijd. Soms hoorde je weken niets van hem en dan hing hij ineens weer aan de telefoon. Het was een man die een klankbord nodig had’.

‘Uit de klauwen gelopen’

Wildeman heeft Kooistra groot zien worden. ‘Hij heeft zijn eerste 25.000 euro van mij geleend. Hij is enorm groot geworden en ik denk wel eens dat het imperium hem te groot was geworden. Hij kon dan ook soms zo ongelooflijk ingewikkeld doen over zaken en dan zei ik: “zet het op één a4-tje want dan snap ik het ook” Maar het is hem uit de klauwen gelopen.’

Wildeman laat weten achter de reactie te staan van Heineken. De bierbrouwer liet vanochtend weten niet onder stoelen of banken te schuiven dat er een zakelijk conflict was, maar dat dit van een geheel andere orde is. ‘Hij heeft zich denk ik verkeken op de gelaagdheid van een brouwerij’.

‘Markante ondernemer’

Het zakelijke inzicht van Kooistra viel Wildeman al direct op toen hij hem voor het eerst ontmoette. ‘Hij was een jaar of twintig en had net zijn eerste zaak. Het eerste wat hij deed toen hij de zaak overnam, was grotere soeplepels aanschaffen. Omdat je dan meer kon verkopen. Ja, Sjoerd Kooistra was een markante ondernemer’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels