nieuws

Einde van doelgroepdenken

Café

Op de stand N8leven werden op de openingsdag dé trends in discotheken- en clubland uit de doeken gedaan. Ondanks een zeer gering aantal toehoorders waren er waardevolle tips te horen en te zien.

Einde van doelgroepdenken

Hulp voor ondernemers die een discotheek willen beginnen of willen gaan verbouwen. Zo moest de trend top10 die werd gepresenteerd op het beursdeel N8leven worden geïnterpreteerd. Namens Nightlife Magazine introduceerde voormalig disco-ondernemer Elwin Giel van Powerleisure de lijst.

‘Ik ben uniek’ (nr. 9) ofwel ‘Het einde van doelgroep denken’ sprong eruit. De klant is niet meer in een hokje te plaatsen. ‘De ene keer is het in gedrag een meid van 14 en de andere keer een vrouw van 80. De besteding is ook niet meer te peilen.’ Ofwel de ene keer kan de consument zich druk maken om een euro de andere keer geven ze ongezien honderden euro’s uit.

Tips

Aan het einde had Giel nog wat tips voor te bezoeken clubs in het buitenland, waaronder Cocoon in Frankfurt, Bo-zin in Marrakech en Aqua in Hong Kong. ‘Vliegangst? Ga surfen!’, raadde hij startende ondernemers aan om op internet te zoeken naar inspiratie. ‘Kijk bijvoorbeeld eens op www.finestclubs.com of www.ausgang.ch.’ Voor de volledigheid nog de trend top10 volgens Giel.

Op de stand van Nightlife Magazine worden de trends op verzoek toegelicht.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels