Dat laat Heineken weten, daags na de onthulling van de nieuwe fles. De onthulling gebeurde op de catwalk van de Amsterdam International Fashion Week. De fles is ontworpen door de Franse ontwerper Ora-Ïto en kenmerkt zich door een strakke vormgeving en aluminium uitstraling.
De Heineken I-CONE is vanaf begin maart verkrijgbaar in een beperkt aantal exclusieve uitgaansgelegenheden, zo laat Heineken weten. Daarbij behoren Jimmy Woo, Hotel Arena, Odeon, Espace, Club NL en Supperclub in Amsterdam. Verder onder andere Noa (Leeuwarden), Newscafé (Groningen), Florian (Arnhem) en Brothers (Bunnik).
‘Ik wilde een design maken dat stijlvol en strak is en past bij de premium uitstraling van het Heineken-merk. De lijnen van de conisch gevormde verpakking zijn vloeiend en dit komt terug in het grafisch design met zacht afgeronde hoeken. Het aluminium geeft het flesje een stoere, eigentijdse touch’, aldus ontwerper Ora-Ïto.