KHN-voorman zet in op social media

KHN-voorman zet in op social media

Remco Glas, sectorvoorzitter Drankverstrekkende Bedrijven van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), gaat de social mediadiensten Twitter, Facebook, Hyves en Foursquare intensief inzetten bij de opstart en dagelijkse bedrijfsvoering van zijn nieuwe horecabedrijf Loeca, eten en drinken in IJmuiden.

Remco Glas is momenteel bezig met de verbouwing van een pand voor zijn nieuwe horecaconcept Loeca. Gastvrijheid, vers, kwaliteit, service en betaalbaar zijn de uitgangspunten van het nieuwe concept.

Daarnaast zet Glas zwaar in op social media. ‘Ik ben bezig om achter de schermen te werken aan Twitter, Facebook, Hyves en Foursquare. De mayor van Foursquare krijgt een gratis espresso, caffè lungo of cappuccino’, aldus Glas. Daarnaast wil Glas een langdurig mayorship op Foursquare belonen met bijvoorbeeld een cadeaubon ter waarde van vijftig euro.

Verder wil Glas de content van nieuwe media koppelen aan de website van Loeca. ‘Uiteraard moet de site ook via een smartphone gemakkelijk te bereiken zijn. En tot slot bekijk ik nog de mogelijkheid van Myorder. Uiteraard zullen IENS, DiningCity, SeatMe en SpecialBite ook een rol gaan spelen. Zoals Slijterijmeisje het zo mooi zei: monitoren’.

Met die laatste opmerking doelt Glas op een interview van MissetHoreca.nl met Petra de Boevere tijdens haar boekpresentatie Meisje van de Slijterij. De Boevere gaf horecaondernemers die de stap naar social media nog moeten zetten het advies om te beginnen met monitoren naam en bedrijfsnaam op het web.

Glas is actief deelnemer aan de discussie ‘Hoe ziet het businessmodel van de nieuwe horeca eruit’ in de LinkedIn groep van Misset Horeca en vertel daarin over zijn nieuwe horecaconcept. De discussiegroep bevat ruim 2.500 leden en talrijke inhoudelijke discussies over thema’s die spelen in de branche. Deelname aan de discussiegroep is gratis. Het enige wat nodig is, is een account op LinkedIn.