Nationale Stapbon moet omzet verhogen

Nationale Stapbon moet omzet verhogen

Stapbon.nu introduceert de Nationale Stapbon, een cadeaubon die omzetverhogend moet werken. Het Zoetermeerse idee is bedoeld voor alle horecazaken in Nederland, maar met name voor cafés, strandtenten en terrassen. Eind februari is de lancering.

De Nationale Stapbon werkt als een cadeaubon en is inwisselbaar bij deelnemende bedrijven. Ondernemers kunnen de bonnen bestellen en verkopen, maar ook innemen. Daarvoor moeten ze zich registeren op de website Stapbon.nu.

Ondernemers die meedoen, worden met hun bedrijf vermeld op bovengenoemde website, ontvangen verder promotiemateriaal en worden via diverse social media onder de aandacht gebracht.

De initiatiefnemers denken met de cadeaukaart vooral succesvol te zijn onder studenten(verenigingen) en werkende jongeren. ‘Daarnaast is het een gezellig en gemakkelijk te geven cadeau.’

Bovendien zien ze het als ‘een ideaal middel voor omzetverhoging, omdat de gebruiker doorgaans meer besteed dan alleen de waarde van de bon en deze herhalingsbezoek stimuleert’, zo staat geschreven op de website.

Van elk Stapbon die wordt ingeleverd, gaat 10 procent commissie en administratiekosten naar de bedenkers. Inschrijven kan vanaf heden, de officiële lancering is eind februari op een nog niet vrijgegeven locatie.