Nieuwe designkoers Heineken dit jaar

Nieuwe designkoers Heineken dit jaar

Heineken gaat dit jaar de grootste merkverbouwing in zijn geschiedenis doen. Het biermerk wil zich vooral meer dan voorheen richten op de bierverkoop in supermarkten. Ondanks het aantrekken van de economie verwacht Heineken dat de trend van meer thuisconsumptie van Heineken-bier zal doortrekken.

De merkverbouwing houdt onder meer in dat het zogeheten K2-flesje wordt ingewisseld voor longnecks. Daarnaast wordt het etiket transparanter en wordt de Heineken-ster op het etiket verplaatst.

Verder wil Heineken de tapkranen aanpassen. Die moeten hoger en slanker zijn dan die van de concurrentie, schrijft Het Parool op haar website.

Met het nieuwe uiterlijk wil Heineken vooral terrein terugwinnen in Europa. Het bierbedrijf wil zich meer dan voorheen richten op de verkoop in supermarkten. Dit omdat vooral in de horeca de bierconsumptie is teruggelopen.

De terugloop van de bierconsumptie in de horeca heeft volgens Heineken vooral te maken met de trend om meer thuis te drinken in plaats van in een café of restaurant. De trend zal, ondanks het herstellen van de economie, doorzetten, zo verwacht Heineken.