Opmars alcoholvrij bier is structureel

Opmars alcoholvrij bier is structureel

Peer Swinkels van Bavaria denkt dat de opmars van alcoholvrij bier structureel is. De topman van Bavaria zegt dat er geen sprake is van een hype zoals twintig jaar geleden.

‘Het gaat niet zo hard als in de jaren negentig en dat is maar goed ook. Ik heb het gevoel dat de groei nu meer structureel is’, aldus Swinkels in De Financiële Telegraaf over de toename van de afzet van alcoholvrij bier.

Naar verwacht bestaat het marktaandeel alcoholvrij bier eind dit jaar 1,8 procent van de totale biermarkt. Dat is nog ver verwijderd van de 11 procent van begin jaren negentig in de vorige eeuw.

Diverse brouwers zetten weer in op alcoholvrij bier. Zo introduceerde Bavaria vorig jaar de merken 0,0% en 0,0% wit, en kwam Wieckse Witte ook met alcoholvrij bier. Grolsch gaf het alcoholvrije Stender weer een comeback.

De brouwer kijken met grote belangstelling naar de Spaanse markt. Daar is 15,3 procent van de bierconsumptie alcoholvrij of –arm.