nieuws

Philip de Ridder reageert persoonlijk op dood Kooistra

Café

‘Wij hebben met ontsteltenis kennis genomen van het plotseling overlijden van de heer Kooistra. Dit is een dramatisch gebeurtenis en we willen alle familieleden en vrienden oprecht ons medeleven betuigen. Wij begrijpen dat er door emoties vergaande uitspraken worden gedaan. Zelf hecht ik er aan een persoonlijke reactie te geven.

Philip de Ridder reageert persoonlijk op dood Kooistra

‘De heer Kooistra is met zijn horeca bedrijven sinds ruim 25 jaar een zakelijke relatie van Heineken Nederland. In het najaar 2009 zijn er belangrijke betalingsachterstanden ontstaan, waarvoor wij, evenals andere horeca leveranciers, juridische procedures zijn gestart tegen Kooistra’.

‘Waarschijnlijk kwam de heer Kooistra, mede door de economische crisis, die de horeca zwaar heeft getroffen, in cash problemen. De achterstanden liepen bij ons op tot bijna 20 miljoen euro. Ons totale financiële betrokkenheid bij de bedrijven van de heer Kooistra is nu (incl. achterstand) ongeveer het drievoudige’.

‘We hebben lange tijd alles in werk gesteld om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Echter, zijn in gebreke blijven heeft als laatste uitweg geleid tot een aantal rechtszaken die ons allemaal lieten zien dat we in ons recht staan.’

‘Op dit moment rest ons niets anders dan de nabestaanden sterkte te wensen in het verwerken van dit onverwachte verlies.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels