Stutterheim bijt in stof in radio-zaak

Stutterheim bijt in stof in radio-zaak

2HMedia, de investeringsmaatschappij van onder meer radioproducenten Lex Harding en Ruud Hendriks, hoeft niet de resterende aandelen in radiozender Slam!fm te kopen van horecaondernemer Duncan Stutterheim. Dat heeft de voorzieningenrechter dinsdag bepaald.

Het kort geding was aangespannen door ID&T Broadcast bv, het bedrijf van Stutterheim. Die vond dat 2HMedia het resterende pakket gewoon volgens afspraak moest overnemen.

Slam!fm was lang het zorgenkindje van ID&T. Stutterheim liet al eerder openlijk weten dat hij er graag vanaf wilde. Vanaf eind vorig jaar is het in handen van 2HMedia. ID&T hield een minderheidsbelang in de onderneming.

Afgesproken was dat ook dit restant (tegen 2,5 miljoen euro) naar 2HMedia zou gaan als ID&T zich niet in het beleid van de investeringsmaatschappij kon vinden. ID&T besloot dit voorjaar inderdaad de rest van de aandelen aan 2HMedia aan te bieden, maar die weigerde ze af te nemen, waarop ID&T naar de rechter stapte. Die oordeelde dinsdag wel dat meer onderzoek nodig is naar onder meer de destijds gemaakte afspraken.

Ruud Hendriks van 2HMedia zei dinsdag de resterende aandelen best te willen hebben, maar niet meer tegen de afgesproken prijs omdat ID&T zich niet aan zijn afspraken zou hebben gehouden. Zo zou ID&T niet hebben willen delen in de aanloopverliezen.

Volgens Hendriks gaat het inmiddels eindelijk goed met Slam!fm, vooral bedoeld voor jonge mensen. ‘We hebben er de bezem doorgehaald. De omzet was vorige maand de hoogste uit de geschiedenis van de zender. Over een jaar hopen we een winstgevende onderneming te zijn.;

Bedrijfsjurist Bas Meijer van ID&T stelde dat beide partijen in de loop van dinsdag hebben afgesproken alsnog om de tafel te gaan zitten, en tot die tijd geen mededelingen te doen.