Terrasenquête: horeca vergeet terras bij EK

Terrasenquête: horeca vergeet terras bij EK

Bijna tachtig procent van de horecaondernemers doet niets bijzonders met het terras tijdens het EK voetbal, terwijl bijna de helft wel binnen extra tv's en beamers neerzet. Dit blijkt uit de Nationale Terras Enquête van Misset Horeca.

Ruim 200 medewerkers van horecagelegenheden met een terras vulden op Missethoreca.nl de terrasenquête in.

Het is opvallend dat 77 procent van hen aangeeft dat hun bedrijf niets bijzonders doet met de aankleding van het terras voor het EK. Terrassen die wel wat doen pakken vaak flink uit met grote TV schermen, partytenten, feestprogramma’s, drankjes uit het land van de tegenstander, landenhapjes, en uiteraard vooral veel oranje.

Tweederde van de respondenten geeft aan dat het bij hen mogelijk is de wedstrijden live te bekijken, bijna de helft zet hier zelfs speciaal extra tv’s of beamers voor neer.

Service

Andere uitkomsten van de terrasenquête zijn dat ruim 60 procent de goede service op hun terras de belangrijkste eigenschap vindt. De mooie ligging en de gunstige prijs-kwaliteitverhouding volgen met 57 procent en 48 procent.

In drukke tijden, zoals bijvoorbeeld het EK, geeftt 70 procent van de deelnemende horecagelegenheden aan gebruik te maken van tijdelijke krachten op het terras.

Winnaar

Onder de deelnemers aan de enquête werd een kaartje verloot voor de poulewedstrijd van het Nederlands elftal op het EK tegen Frankrijjk, op vrijdag 13 juni in Bern. Lees hier wie die prijs gewonnen heeft.