Rabo lijft mobielebetaaldienst MyOrder in

Rabo lijft mobielebetaaldienst MyOrder in

Rabobank neemt de mobiele bestel- en betaaldienst MyOrder over. Dat heeft de bank woensdag bekendgemaakt. MyOrder is een dienst die gebruikt wordt in onder meer de horeca.

Hoeveel Rabo voor het bedrijf heeft neergeteld is onbekend, maar volgens Rabodirecteur Marco Bosma gaat het om een miljoenendeal. Met de overname wil de bank zijn positie op de mobielebetaalmarkt verstevigen.

Gebruikers kunnen met de app van MyOrder bestellingen plaatsen en direct afrekenen bij onder meer bioscopen, cafés en restaurants. ‘Je hoeft niet te wachten tot de serveerster naar je toekomt, hebt geen kleingeld bij parkeren nodig en staat niet meer in de rij voor je bioscoopkaartje’, aldus MyOrder-oprichter Thomas Brinkman.

Bosma wijst erop dat al meer dan 1 miljoen Nederlanders hun mobieltje als betaalmiddel gebruiken. ‘Aangezien er 5,5 miljoen smartphones in ons land circuleren, is de groeipotentie enorm. Wij zijn hier ingestapt omdat het interessant is voor onze particuliere én zakelijke klanten’, aldus de directeur. Maar ook mensen die geen klant zijn bij Rabobank, kunnen gebruikmaken van de app.

Rabo heeft met de transactie 80 procent van de aandelen MyOrder in handen gekregen, Brinkman blijft een belangrijke aandeelhouder. MyOrder heeft 20 medewerkers in dienst.

Bron: ANP