nieuws

Eerste Zo. Festival Bavaria trekt ruim 3000 bezoekers

Café

Peter Swinkels, directielid van Bavaria, kijkt tevreden terug op de vuurdoop van het Zo. Festival. Volgens de brouwer kwamen zaterdag 22 september ruim drieduizend bezoekers naar de eerste editie op het brouwerijterrein in Lieshout.

Eerste Zo. Festival Bavaria trekt ruim 3000 bezoekers

‘De bedoeling was om het publiek te verrassen met een totaal nieuw festival en daar zijn we in geslaagd’, zo laat Peer Swinkels van de brouwerijdirectie weten tegenover het ANP. Bavaria spreekt van een ‘zeer succesvolle eerste editie’.

Op het terrein van de Bavaria-brouwerij in Lieshout waren muziekoptredens en creatieve acts. Hoogtepunten noemt de brouwer de Bierautomaat, de Verborgen Parel, de Bavaria Express en de Knotsgekke Kroeg met het Swinkels-uurtje.

Zeven generaties Swinkels

Klokslag 18.00 uur luidde Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, in de Knotsgekke Kroeg het Swinkels-uurtje in. Met het aanslaan van een authentiek houten vat bier werd het startsein gegeven voor een ‘happy hour’.

De familie trakteerde de bezoekers op een extra glas Bavaria bij aankoop van een biertje. Nagenoeg alle leden van de zevende generatie van de Swinkels-familie werkzaam bij Bavaria gaven acte de présence tijdens het Swinkels-uurtje.

Om 17.19 uur werd op het hoofdpodium een massaal proostmoment ingelast, waarbij de ruim driezuidend bezoekers op hetzelfde moment het glas wisten te heffen. Middels een glijbaan konden de bezoekers na afloop het festivalterrein verlaten.

Bron: ANP

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels