Biermerk minder waardevol voor nieuwe generatie

Biermerk minder waardevol voor nieuwe generatie

Voor generatie Y (13-29 jaar) is het biermerk dat een horecabedrijf voert niet van belang bij de keuze voor een horecabedrijf. Ondernemers doen er wel goed aan kritisch te kijken welk bier welke uitstraling heeft.

Dit zegt Deniz Alpay van Mother Music op de openingsdag van de Horecava in de Rai in Amsterdam. Alpay is als adviseur en DJ HitmeisterD kenner van het nachtleven in Nederland. ‘De generatie Y wil alles, nu direct en wil steeds wat anders. Wil je daar als ondernemer op inspelen, dan zou ik actief die doelgroep benaderen. Ga gewoon eens met een groep jongeren om tafel zitten. Wat vinden ze van je bedrijf? Wat gaat goed? Wat niet? ‘

Merken – en niet alleen biermeken - beleeft Generatie Y heel anders dan Generatie X waartoe de meeste horecaondernemers behoren. Advies van Alpay: leg je merk, je bedrijf langs de meetlat van het crush-model, waarbij Crush staat voor: Cool, Real, Unique, Self-identification en Happiness. Laat de generatie Y zelf bepalen hoe cool je bedrijf is. Hoe real en hoe unique.’

Het belang van het merk bier wordt voor leden van de generatie y ingehaald door de leukheid van de locatie, de dj, de muziek die zee r draaien en de uitstraling van het horecabedrijf. ‘Mensen kiezen niet meer op basis van bier waar ze naar toe gaan.’

Dit zegt Deniz Alpay van Mother Music op de openingsdag van de Horecava in de Rai in Amsterdam. Alpay is als adviseur en DJ HitmeisterD kenner van het nachtleven in Nederland. ‘De generatie Y wil alles, nu direct en wil steeds wat anders. Wil je daar als ondernemer op inspelen, dan zou ik actief die doelgroep benaderen. Ga gewoon eens met een groep jongeren om tafel zitten. Wat vinden ze van je bedrijf? Wat gaat goed? Wat niet? ‘

Merken – en niet alleen biermeken - beleeft Generatie Y heel anders dan Generatie X waartoe de meeste horecaondernemers behoren. Advies van Alpay: leg je merk, je bedrijf langs de meetlat van het crush-model, waarbij Crush staat voor: Cool, Real, Unique, Self-identification en Happiness. Laat de generatie Y zelf bepalen hoe cool je bedrijf is. Hoe real en hoe unique.’

Het belang van het merk bier wordt voor leden van de generatie y ingehaald door de leukheid van de locatie, de dj, de muziek die zee r draaien en de uitstraling van het horecabedrijf. ‘Mensen kiezen niet meer op basis van bier waar ze naar toe gaan.’