In januari werd Chummee op de Horecava in Amsterdam RAI gekozen tot winnaar van de Horecava Innovation Award. ‘Een social gifting-platform dat zeer geschikt is voor horecabedrijven’, vertelde oprichter Kirsten Martens destijds aan MissetHoreca.nl.
Facebook en Twitter
Chummee richt zich op food & drinks. Consumenten kunnen iemand een cadeau geven via Facebook of Twitter, maar ook via e-mail. Martens in januari daarover: ‘Horecazaken bepalen zelf welke cadeaus ze aanbieden. Het gaat om kleine cadeaus. Bijvoorbeeld een kop koffie of koffie met gebak, maar geen volledige menu’s.’
Martens liet toen ook al weten snel in zee te (willen) gaan met een landelijke keten, maar wilde nog geen naam noemen. Dat is CoffeeCompany geworden. Via Chummee kunnen onder andere een kop koffie, een coffee strippenkaart en een coffee workshop cadeau worden gedaan, af te halen in één van de vestigingen van de keten.
Smartphone
Een gift wordt besteld via de website Chummee.com. Na het kiezen van het cadeau rekent de besteller af via iDeal en wordt de ontvanger op de hoogte gebracht via Facebook of Twitter. Met een coupon op de smartphone kan het cadeau worden opgehaald.