Horeca Amsterdam: 'Boete voor onterechte veelklagers

Horeca Amsterdam: 'Boete voor onterechte veelklagers

Een boete voor mensen die stelselmatig ten onrechte politie en toezichthouders laten komen voor vermeende overlast door de horeca. Dat voorstel doen voorzitter Ton Poppes van de Amsterdamse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland en een aantal ondernemers in een artikel op de website van Parool.

Voorzitter Ton Poppes van afdeling Amsterdam van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en collega-ondernemers reageren in een artikel op de website van Parool op een klachtenoverzicht van stadsdeel Centrum over 2012.

Overlast

Parool schrijft dat uit het overzicht blijkt dat het overgrote deel van de klachten over overlast door de horeca op rekening komt van een beperkt aantal cafés en restaurants in de binnenstad, maar dat in bijna alle gevallen echter geen overlast wordt geconstateerd.

‘In veel gevallen wordt de klachtenlawine veroorzaakt door een totaal verstoorde relatie tussen één of enkele bewoners en de horecagelegenheid’, aldus het artikel.

Poppes is van mening dat cafés die overlast veroorzaken, moeten worden aangepakt, maar dat omgekeerd hetzelfde moet gelden. Hij zegt in het artikel dat iemand die keer op keer een vals brandalarm geeft, op een gegeven moment ook een boete krijgt.