Koffie Top 100 2013 van start

Koffie Top 100 2013 van start

De tweede editie van Misset Horeca's Koffie Top 100 verschijnt 13 september. Met de Koffie Top 100 wil Misset die horecabedrijven laten zien, die het best met koffie omgaan. Zowel technisch als commercieel. Als een bron van inspiratie voor iedereen die zich met koffie bezighoudt.

Alle laagdrempelige bedrijven waar je terecht kunt voor een lekker ‘bakkie’, kunnen meedoen met de Koffie Top 100. Van espressobar tot café, lunchroom, hotel, restaurant en seizoenbedrijven en strandtenten. Hiervoor benadert Misset Horeca alle branders, leveranciers en koffieketens die een rol van betekenis spelen in de horeca. Vorig jaar werd de Koffie Top 100 gewonnen door de Koffie Salon in Amsterdam.

In de eerste ronde bezoekt een professioneel mystery-visit-bureau alle bedrijven. Het gaat niet alleen om de presentatie van de koffie, maar ook om gastvrijheid, sales, hygiëne en totaalindruk, zeg maar de ‘ziel’ van het bedrijf.

In de tweede ronde worden de honderd beste bedrijven uit de eerste ronde bezocht door leden van de professionele vakjury. In deze twintigkoppige jury zitten barista’s en andere professionals die beroepsmatig met koffie bezig zijn, waaronder bekende barista’s als Jeroen Veldkamp en Joost Leopold. De vakjury beoordeelt de koffie, maar kijkt ook naar andere zaken als gastvrijheid, vakmanschap en uitstraling.

In de derde ronde wordt de winnaar van de Koffie Top 100 vastgesteld door de Grand Jury. Daarin zitten barista Jeroen Veldkamp, barista-trainer en ervaren ‘cupper’ Joost Leopold, conceptbedenker Ronald Huiskamp, de Italiaan Gianfranco Carubelli en Koffie Top 100-bedenker Radboud Bergevoet.

Publieksprijs

Ook is er een aparte prijs voor de populairste koffiezaak onder het publiek. Op www.facebook.com/koffietop100 kunnen consumenten hun stem uitbrengen op hun favoriete zaak. Alle kandidaten voor de Koffie Top 100 krijgen raamstickers en tafelkaartjes om hun gasten te wijzen op de publieksprijs. Vorig jaar won Doppio in Hilversum de publieksprijs.