Caféweek gaat negativisme natte sector te lijf

Caféweek gaat negativisme natte sector te lijf

Iedere keer als ik de krant open sla dan lees ik weer wat er allemaal mis is in de Nederlandse cafés.' Martijn Veen, oprichter van kennisplatforms als Horecabrains en Discobrains, is initiator van de Caféweek. Zijn doestelling: imagoverbetering en aantonen dat 'café' meer is dan alleen een biertje drinken.

De officiële aftrap van de Caféweek is op woensdag 15 januari, tijdens de Horecava, maar cafés kunnen zich nu al inschrijven op Caféweek.nl. Het doel van de Caféweek, die plaatsvindt van 11 t/m 16 maart, is tweeledig. Initiator Martijn Veen: 'De 'natte horeca' kan wel wat positief nieuws gebruiken. Je leest de laatste tijd steeds vaker negativisme rondom de branche. Te hoge prijzen, uitgaansgeweld, jeugd die wel of niet mag drinken, noem maar op. Het is tijd om ook het positieve nieuws rondom onze sector voor het voetlicht te brengen.'

Meerwaarde

Daarnaast wordt tijdens de Caféweek de nadruk gelegd op de meerwaarde van cafés. 'Het is meer dan alleen maar een biertje drinken', aldus Veen. Om dat te benadrukken organiseert Caféweek diverse activiteiten, zoals een tapasavond en een bierproeverij, waarvoor cafés zich kunnen inschrijven. Daarvoor ontvangen deelnemende bedrijven pakketten en promomateriaal en komen ze ook op de site Caféweek.nl.